söndag 27 augusti 2017

En helg med en hel del trevliga saker, men oxå SKIIIT

Lotta var ute och tog en långtur med Helga mesdans jag passade på att lufta MC n...



Lördagsfrossa i kräftor blev det, Lotta mumsa i sig för glatta livet, för mig så var det verkligen premiär kan man säga. (Säkert 30 år sen jag skala en kräfta) ;-)



Söndagen då?! jo vi tog oss till Vallentuna och Gillingebanan, gps var inställd på småvägar, stundtals undra jag verkligen ifall jag var på rätt väg hahah...
Men efter ett tag så kom vi fram, nu till den verkliga trista biten...Kameran strejka, minneskortet fungera inte så inga bilder och filmer. Vi båda hade verkligen sett fram mot att få se alla härliga bilder vi "trodde" ha... För den här dagen var verkligen speciell, Lotta gjorde nått som hon verkligen inte gjort tidigare...Hon tog sin första MC lektion och hon körde en hoj helt själv, och med bravur.
Jonas är stolt som en tupp när han ser Lotta dra iväg på den svarta Hondan... (Synd att det inte kom på film)

Lotta i sin tur tog några kort med sin telefon på mig när jag provade den hojtyp som jag valde bort till förmån för den jag har idag. Och jag kan glädjande säga att jag valde helt rätt hoj för mig.
Den här Hondan (två provade jag) var små, man upplevdes sitta på en minihoj med böjda knän... effekten, nja jag tycker min rör sig mer framåt ;-) På hemvägen så prova vi lite extra på rakan innan Kjula... Det räcker gott.
Det var allt för den här gången, nu börjar en arbetsvecka igen...
Jonas & Lotta... Ps undrar ifall Lotta är mer sugen på hoj nu ;-P vad tror du? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar